Jak nazwać domenę?
To pytanie jest stawiane dość często. Przy wyborze nazwy większość ludzi myśli o nazwie firmy, nazwisku lub frazie mającej dla nich znaczenie. Natomiast nie myślą o najważniejszym narzędziu współczesnego marketingu jakim jest pozycjonowanie. Czy w ogóle nazwa ma tu jakiekolwiek znaczenie?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego firma może być skłonna do płacenia milionów dolarów za nazwę domeny? Nazwa businness.com została wykupiona w roku 1999 za 7,5 miliona dolarów, a niedawno wyceniono ją na ponad 300 milionów. Dlaczego nazwa jest tak ważna?
Jeśli chodzi o pozycjonowanie, nazwa Twojej witryny jest równie istotna, jak inne elementy SEO, na których się koncentrujesz. Zrób taki test. Skorzystaj ze swojej ulubionej wyszukiwarki i wpisz na przykład takie wyrażenie: nawadnianie ogrodów. Następnie spójrz na pierwsze pięć rezultatów wyszukiwania. W czołówce, może nawet na pierwszym miejscu znajdzie się strona, której nazwa zawiera to wyrażenie.
A zatem jeśli Twoja firma nazywa się ABC i zajmujesz się sprzedażą młynków do pieprzu, to wykup domenę mlynkidopieprzu.pl, a nie firmaabc.pl - to wyniesie Cię na szczyt listy rankingowej w tym temacie. Zarówno zawartość Twojej witryny, jak i nazwa domeny wpłyną odpowiednio na roboty wyszukiwarek. Zastosowanie nazwy domeny ze słowem kluczowym zwykle poprawia ranking strony i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Przy ustalaniu nazwy domeny pamiętaj o kilku rzeczach: nazwa powinna być jak najkrótsza, unikaj myślników, stosuj domeny .pl i .com. Oczywiście nazwa domeny jest tylko jednym z wielu czynników strategii SEO.
Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - żródła darmowych artykułów do przedruku.
O autorze
Pablo